سخنگوى دولت :

 هیات وزیران هشت ساعت از کار هفتگى پرستاران را کاهش داد

یزدفردا "هیات وزیران با بررسی آیین نامه قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت (پرستاران) تصمیم گرفت در هفته هشت ساعت کاری آنها را تقلیل دهد.
به گزارش یزدفردا به نقل از واحد مرکزی خبر، محمدرضا رحیمی سخنگوی دولت پس از جلسه دیشب هیئت وزیران افزود: علاوه بر تقلیل ساعت کاری پرستاران به دلیل سختی کار آنها، تمهیدات دیگری نیز برای رفاه حال این قشر زحمتکش، عزیز و ارجمند در نظر گرفته شده است.

* توجه جدى دولت به کاهش آلودگی هوا

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به در پیش بودن 29 دی روز هوای پاک گفت: در این جلسه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گزارش مفصلی از آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و کلانشهرها به ویژه تهران و پس از آن اراک، اصفهان، اهواز و برخی شهرهای استان خوزستان ارائه کرد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت نهم و در ادامه دولت دهم کارهای بسیار ارزشمندی برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا انجام داده اند، تصریح کرد: در این جلسه هم تصمیمات مناسبی اتخاذ و بنا شد که آقای محمدی زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گزارش جامع دیگری با پیشنهاد به دولت ببرد که امکانات بیشتری در اختیار وی و همکارانش قرار داده شود تا بتوانیم از آلودگی های تهران، به ویژه، جلوگیری کنیم و آن را کاهش دهیم.

* پیگیرى مشکلات استان خوزستان

معاون اول رئیس جمهور بحث درخصوص مسائل و مشکلات استان خوزستان را از محورهای جلسه دیشب برشمرد و افزود: استان خوزستان یکی از استان های بزرگ، موثر و دارای اهمیت در کشور است به خاطر اینکه بخش اعظمی از مواد نفتی و گاز و مشتقات آن در این استان تولید می شود و باید توجه بیشتری به این استان صورت گیرد.
رحیمی به 100 مصوبه دولت در هفته گذشته در این استان اشاره و تصریح کرد: با بررسی های صورت گرفته و براساس تاکید رئیس جمهور مشخص شد که این تعداد مصوبه کفایت نمی کند و برخی مشکلات هنوز باقی است به همین دلیل مقرر شد معاون اول رئیس جمهور به همراه چند تن از وزرا که آنجا کارهای موثری دارند دوباره به استان خوزستان سفر کنند.
سخنگوی دولت گفت: به زودی به همراه این هیئت به استان خوزستان سرکشی دوباره می کنیم و طی یکی دو روز در آنجا مستقر می شویم تا مشکلات باقی مانده به سرعت برطرف شود چون یک سری کارهای اساسی هست که باید آنجا پیگیری و مشکلات را در محل رفع کنیم.
معاون اول رئیس جمهور موضوع مسکن مهر در استان خوزستان را یکی دیگر از تاکیدات رئیس جمهور دانست و افزود: وزارت مسکن درخصوص مسکن مهر در استان خوزستان زحمات زیادی کشیده است اما این کفایت نمی کند و بنا به توصیه رئیس جمهور مقرر شد وزیر مسکن هم به همراه ما در این هیئت حاضر شود تا بیش از گذشته در مسیر توسعه مسکن مهر گام بردارد.
وی بهسازی روستاهای استان خوزستان را مصوبه دیگر دولت اعلام کرد و گفت: به دلیل آثار جنگ هشت ساله برخی از روستاهای استان امکانات زیادی لازم دارند و کارهای زیادی بر زمین مانده است که گرچه دولت در طول سفرهای اول و دوم استانی مصوبات خوبی در این جهت داشته و در سفر سوم هم 100 مصوبه در نظر گرفته است اما به نظر رئیس جمهور کفایت نمی کند و قرار شد وقت بیشتری بگذاریم.
رحیمی افزود: مقرر شد به بهسازی روستاهایی که از گذشته باقی مانده اند اقدام کنیم و امکانات دولت را به آنها برسانیم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا